Дарио Фо и неговият „Grammelot“ – същност и сценична реализация
Автори:
Елена
Минчева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, България
Страници:
97-
106
DOI: https://doi.org/10.54664/JPZQ8785
Резюме:
„Дарио Фо и неговият „grammelot“ – същност и сценична реализация“ запознава с историята на създаване, съдържанието и посланията на творбата „Mistero Buffo“ („Мистеро Буфо“). Основната задача на текста е изясняване произхода и същността на понятието „grammelot“, както и проследяване употре- бата му като театрален език от Дарио Фо в „Mistero Buffo“ („Мистеро Буфо“). Представени са и част от преводаческите трудности, пред които биха били поста- вени бъдещите български преводачи. Статията си поставя за задача, представяйки спецификата и значимостта на творбата, да провокира интерес от страна на българската публика, преводаческа и театрална общност, а така също да ускори нейната популяризация чрез осъзнаване на необходимостта тя да бъде преведена и поставена на българска сцена.
Ключови думи:
Дарио Фо; grammelot; „Мистеро Буфо“; джулари; сценичен език.
Изтегляне
290 изтегляния от 8.1.2024 г.