Пишещият герой в следвоенната немскоезична литература
Автори:
Иван
Попов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“, България
Страници:
66-
75
DOI: https://doi.org/10.54664/OSUU3322
Резюме:
Статията анализира четири романа на швейцарските писатели Макс Фриш и Урс Видмер, както и на австриеца Томас Бернхард. Навсякъде повествованието носи т.нар. „неблагонадежден“ характер, което следва да бъде обяснено с модерния проблем за взаимоотношението между живот и литература, както и с различната трактовка, която той получава в отделните текстове. Изводът гласи, че през втората половина на ХХ век писането и фикцията все повече изгубват приписваната им от Модернизма аура на „другото“ на живота.
Ключови думи:
неблагонадеждно повествование; немскоезична следвоенна литература; постмодерна литература.
Изтегляне
502 изтегляния от 8.1.2024 г.