Академичното четене и интеркултурната компетентност
Автори:
Силвия
Грудкова
Страници:
314-
320
Резюме:
Статията разглежда компоненти от анализа на текстове, характерни за научния дискурс на английския език в контекста на преподаването на чужд език за академични цели. Очертават се теоретични постановки и педагогически практики, свързани с жанровите особености и функциите на текстовете, техния регистър, кохезия и структура. Поставя въпроси, свързани с възможностите на съпоставителната реторика да бъде предпоставка за формиране на интеркултурна компетентност с цел приобщаване към световната научна общност. Акцентира се върху потенциала на критическото четене като средство за формиране на интеркултурна академична грамотност.
Ключови думи:
научен текст, академично четене, критическо мислене, интеркултурна комуникативна компетентност
Изтегляне
605 изтегляния от 7.7.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (360)
/
Algeria
(4)
/
Armenia
(1)
/
Australia
(3)
/
Brazil
(1)
/
Bulgaria
(7)
/
China
(28)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
France
(1)
/
Germany
(45)
/
Greece
(1)
/
India
(1)
/
Indonesia
(1)
/
Iran, Islamic Republic of
(1)
/
Kuwait
(6)
/
Malaysia
(2)
/
Pakistan
(1)
/
Philippines
(7)
/
Poland
(1)
/
Portugal
(1)
/
Russian Federation
(7)
/
Saudi Arabia
(1)
/
Sweden
(2)
/
Thailand
(5)
/
Turkey
(4)
/
Ukraine
(4)
/
United Kingdom
(41)
/
United States
(62)
/
Uzbekistan
(6)