География на образователното пространство на Балканите в профилираната подготовка по география и икономика в XI и XII клас
Автори:
Стела
Дерменджиева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Тамара
Драганова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
203-
218
DOI: https://doi.org/10.54664/RSNC5362
Резюме:
The article presents the geography of the educational space in the Balkans in the profiled preparation in Geography and Economics. Conceptual, situational, and comparative analysis of the normative framework of the state educational standard for the profiled preparation in Geography and Economics and the curricula for the compulsory modules 4 and 5 are studied and presented. The didactic models of the goals, structure, curricula, expected results, interdisciplinary links, etc., are also discussed.
Ключови думи:
Geography and Economics; profiled preparation; the Balkans; educational space; conceptual analysis; situational analysis
Изтегляне
155 изтегляния от 19.10.2023 г.