Годишник на Историческия факултет
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

География и етнология в образователния процес


Автори:
Стела Дерменджиева Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Тамара Драганова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 395-404
DOI: https://doi.org/10.54664/QXWE7092

Резюме:


The article presents a didactic perspective on horizontal synthesis and integration potential between geography and ethnography. On the basis of a normative section and integration-interdisciplinary synthesis, interaction and inter-scientific addition between geography and ethnography, generalized models of content vectors are presented. Ethnographic aspects of geography and economics training by area of competence Geography of Bulgaria for grades 7 and 10 by state educational standard and curricula are revealed.


Ключови думи:

Geography and economics, ethnology, interdisciplinary synthesis, interaction

Изтегляне


648 изтегляния от 5.2.2021 г.