Проблеми на устната комуникация
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Примери за езикова интерференция в устната реч на деца и възрастни, изучаващи български език като втори език в немска езикова среда


Автори:
Стефанка Василева Българско училище „Ние врабчетата“ Щутгарт, Германия

Страници: 441-451
DOI: https://doi.org/10.54664/NOWS1768

Резюме:


This article examines examples of linguistic interference in the speech of children and adults learning Bulgarian as a second language in a German-speaking environment. It analyses examples of interference errors at different linguistic levels: phonetic, grammatical, lexical and syntactic, caused by the influence of the first (German) language. An attempt is made to predict some possible errors on the basis of a comparative analysis of some linguistic features in the two languages.


Ключови думи:

linguistic interference, Bulgarian as a second language, first language influence, error prediction.

Изтегляне


94 изтегляния от 10.12.2024 г.