Четенето като средство за усъвършенстване на устната реч при деца с дислектични нарушения
Автори:
Лиляна
Чобанова
ПУ "П. Хилендарски", България
Страници:
135-
148
DOI: https://doi.org/10.54664/KUIH3577
Резюме:
Децата с установени дислектични нарушения нямат формирани навици за четене, при някои от тях този процес про- тича бавно, не особено ефективно, и бързо забравят съдържанието на прочетеното. Развиването на навиците за възприемане на написаното спомага детето да възприема пълноценно и адекватно поднасяната в текста информация, което от своя страна влияе положително върху развитието на устната му реч в процеса на началното училищно образование. Четенето като вид речева дейност може да бъде използвано не само за подробното запознаване със съдържанието на текста, но и за обогатяване на речниковия запас, за правилното използване на езиковите единици от всички равнища (фонема, морфема, лексема, синтаксема).
Ключови думи:
дислексия, логопедична помощ, образование, писмена реч, устна реч, четене.
Изтегляне
666 изтегляния от 12.10.2020 г.