Бизнесетикетът и етиката при устното делово общуване
        
            
             
             Автори: 
                    
                        
                                Стоянка 
                                 Мицева
                                  УНСС, България
                                 
                             
                       
                    
                    
                    
                    
                    
                
             
            
            Страници: 
158-
172
            
            DOI:  https://doi.org/10.54664/MKPN1005
             
            Резюме:
            
        
            Бизнескомуникацията се разглежда като делови акт с различно речево въздействие, при който е необходимо да се из- ползва деловият стил с неговите речеви варианти – както при писменото общуване (кореспонденцията), така и при устното делово бизнескомуникиране. За да се изгради ефективно посла- ние, стигащо до адресата, е необходимо: 1) водещите диалог да познават дискурсните особености на стопанската сфера; 2) да владеят икономическия подстил с неговите езикови варианти с оглед речевата ситуация; 3) да се стремят към взаимно разбиране, за което трябва да има нагласа. Фактори за успешна бизнескомуникация, с които участниците в деловото общуване е необходимо да се съобразяват, са спазването на деловия етикет и етиката, както и съставянето на ясни, кратки и логично структурирани текстове.
              
             Ключови думи:
           
            бизнескомуникация, устно делово общуване, бизнесетика, бизнесстил, етикет
            
            Изтегляне
             
           
            
                               1009 изтегляния от 12.10.2020 г.