Тенденции в използването на писмената разговорна реч при копирайтинг текстове в интернет
        
            
             
             Автори: 
                    
                        
                                Йордан 
                                 Карапенчев
                                  СУ "Св. Климент Охридски", България
                                 
                             
                       
                    
                    
                    
                    
                    
                
             
            
            Страници: 
225-
240
            
            DOI:  https://doi.org/10.54664/QLEA9911
             
            Резюме:
            
        
            Докладът разкрива съвременните тенденции при създаването на копирайтинг текстове в интернет и техните прилики и разлики с устната комуникация. Дадена е дефиниция на копирайтинг текста и особеностите на неговото функциониране в медийната среда. Представени са тенденциите в създаването на писмени разговорни текстове. На базата на изследването могат да бъдат обособени три основни тенденции в копирайтинг текстовете. Първо – тенденция към минимизация, характеризираща се с елизии на звукове, използване на едносъставни изречения и съкращения. Второ – тенденция към излишество, характеризираща се с използване на множество фигури и тропи с разговорна лексика, повторения и дублиране на подлога. Трето – тенденция към нестандартност, характеризираща се с използване на ти-форми, имитация на диалогичност, диграфия (на кирилица и латиница) и широко използване на думи от интернет жаргона.
              
             Ключови думи:
           
            текст, компютърно опосредставана комуникация, копирайтинг, социални мрежи, тенденции
            
            Изтегляне
             
           
            
                               1074 изтегляния от 12.10.2020 г.