Специфики на преподаване на лексика на чужденци, изучаващи български език
Автори:
Елена
Руневска
Софийски университет „Св. Климент Охридски“, България
Страници:
143-
151
DOI: https://doi.org/10.54664/NUTI8186
Резюме:
Преподаването на лексика има първостепенно място в дефинирането на комуникативните компетентности в чуждоезиковото обучение. В практиката на обучението по български език като чужд обикновено се акцентира върху граматиката, а за лексикалната прогресия се разчита на текстовете и лексиката, включена в граматическите упражнения. Теоретичната работа върху преподаването на лексика е насочена към избора на думи, техния обем и обхват (тематични области) за обучение на напреднали студенти, както и разнообразни техники за въвеждане, контекстуализиране, автоматизиране и оценяване. Сред начините за развиване на лексиката са предвидени: запознаване с думи, използвани в изучаваните текстове, самостоятелно извличане на значенията от контекста, визуални средства за лексикализация, работа по семантични полета, словообразуване, синоними, антоними, съставни думи, словосъчетания, идиоми, както и с методите на контрастивната семантика.
Ключови думи:
лексикална прогресия; български език като чужд за напреднали
Изтегляне
337 изтегляния от 8.1.2024 г.