Особености на публичните комуникации в медицината
Автори:
Юлия
Шаповалова
Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас, България
Страници:
175-
183
DOI: https://doi.org/10.54664/LEAB8559
Резюме:
Статията анализира използването и прилагането на принципите на публичната комуникация в медицината, и в частност – в големи лечебни заведения. Тя очертава профила на PR специалистите в големите държавни болници у нас и тяхната продукция, приликите и разликите между връзките с обществеността в частни и държавни лечебни заведения, използваните инструменти и похвати, нужните знания и умения, с които такъв специалист е необходимо да разполага. Посочват се грешки и добри практики в публичната комуникация и общуването с медиите. Установено е, че комуникациите в медицината могат да бъдат самостоятелно звено в системата на публичните комуникации, тъй като те се регулират от специфични законови и етични изисквания. Въвеждане на подобни обучения при подготовката на медицинските специалисти и постоянно използване на връзките с обществеността в тяхната работа би довело до подобряване на комуникацията с обществото и възстановяване на доверието към здравеопазването.
Ключови думи:
публични комуникации; медицина; здравеопазване; институции.
Изтегляне
337 изтегляния от 8.1.2024 г.