STUDIA PHILOLOGICA
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

„Разкажи ми история!“ – Писането на фичър (очерк) в академичното обучение по журналистика


Автори:
Теодора Тодорова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 184-194
DOI: https://doi.org/10.54664/PTXM5634

Резюме:


Академичното образование в областта на журналистиката създава представа за нея като за сериозна, обективна и дори суха в предаването на фактите. „Твърдите“ новини днес са заменени от техния по-популярен брат – фичъра, който изисква от репортера да се потопи в историята, която разказва. Липсата на универсална дефиниция за жанра позволява известна свобода при писането и прилагането на различни журналистически методи в процеса на създаването му. Това би могло да бъде причината за „навлизането“ на фичъра във всички видове медии, въпреки че се счита за гранична журналистическа жанрова форма. Като използва метода 𝑐𝑎𝑠𝑒 𝑠𝑡𝑢𝑑𝑦, авторът се опитва да илюстрира важността на практическото обучение и каква роля играе то за младите журналисти при придобиването на умения за работа на терен и разказване на истории.


Ключови думи:

фичър; фичъризация; практическо академично обучение; журналистика; сторителинг.

Изтегляне


379 изтегляния от 8.1.2024 г.