Майчиният език и култура в детската градина – база за интеркултурен диалог
Автори:
Христо
Кючуков
Силезийски университет в Катовице, Полша
Методи
Илиев
Стефан
Тихомиров
Страници:
128-
140
Резюме:
Настоящата статия представя резултати от научно изследване проведено с деца роми (говорещи ромски език), българи и роми (говорещи турски език), формиращи Експерименталната група (ЕГ) и деца роми, българи и турци, формиращи Контролна група (КГ). В ЕГ с всички деца се водят веднъж сед- мично занятия за ромския език и култура. В КГ децата се обучава по тради- ционната методика. На входно ниво децата и от двете групи показват стерео- типно отношение към ромските деца, а знанията им по български език са по- добри, от колкото знанията им на майчин ромски език. В края на изследването децата от ЕГ показва по-добро отношение към ромските деца и повишени зна- ния на ромските деца по майчин ромски език. Високите знания на български и на майчин език показват по-добро когнитивно развитие, необходимо за успеш- но обучение в началните класове.
Ключови думи:
Изтегляне
1479 изтегляния от 8.6.2017 г.
Изтегляния по държави
France
(3)
/
Portugal
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
United Kingdom
(23)
/
United States
(153)
/
Germany
(54)
/
Singapore
(1)
/
NA (1113)
/
Russian Federation
(8)
/
China
(2)
/
Sweden
(1)
/
Bulgaria
(109)
/
Turkey
(4)
/
Ukraine
(6)