СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Майчиният език и култура в детската градина – база за интеркултурен диалог


Автори:
Христо Кючуков Силезийски университет в Катовице, Полша
Методи Илиев
Стефан Тихомиров

Страници: 128-140

Резюме:


Настоящата статия представя резултати от научно изследване проведено с деца роми (говорещи ромски език), българи и роми (говорещи турски език), формиращи Експерименталната група (ЕГ) и деца роми, българи и турци, формиращи Контролна група (КГ). В ЕГ с всички деца се водят веднъж сед- мично занятия за ромския език и култура. В КГ децата се обучава по тради- ционната методика. На входно ниво децата и от двете групи показват стерео- типно отношение към ромските деца, а знанията им по български език са по- добри, от колкото знанията им на майчин ромски език. В края на изследването децата от ЕГ показва по-добро отношение към ромските деца и повишени зна- ния на ромските деца по майчин ромски език. Високите знания на български и на майчин език показват по-добро когнитивно развитие, необходимо за успеш- но обучение в началните класове.


Ключови думи:


Изтегляне


1270 изтегляния от 8.6.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (904) / Bulgaria  (109) / China  (2) / Cote D'Ivoire  (1) / France  (3) / Germany  (54) / Portugal  (1) / Russian Federation  (8) / Singapore  (1) / Sweden  (1) / Turkey  (4) / Ukraine  (6) / United Kingdom  (23) / United States  (153)