СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Символната или знаковата природа на детските рисунки


Автори:
Стефан Гостилов Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 162-183

Резюме:


Проблемът за символната, или знаковата природа на детската рисунка, е един от най-широко обсъжданите проблеми в психологията на изобразителната дейност на детето.Този проблем остава все още далеч от едно аргументирано обяснение. За това първо трябва да се реши проблемът с терминологията, който е един от най-сложните, защото според изследователите му почти е невъзможно да се раздели знака от значението, въпреки теоретичната им независимост. Това ще ни позволи да разглеждаме развитието на рисуването като знакова дейност, която да се изучава във връзка с развитието на знаковата функция на детското съзнание и реализиране в интегрално единство положителните знакови функции на рисуването в учебно-възпитателния процес.


Ключови думи:


Изтегляне


3259 изтегляния от 24.4.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (1817) / Belgium  (1) / Bulgaria  (1066) / China  (2) / Cote D'Ivoire  (1) / Europe  (19) / France  (5) / Germany  (62) / Greece  (4) / Iraq  (1) / Ireland  (1) / Japan  (1) / Macedonia  (4) / Norway  (2) / Portugal  (1) / Russian Federation  (12) / Spain  (1) / Sweden  (2) / Turkey  (4) / Ukraine  (6) / United Kingdom  (25) / United States  (221) / Uzbekistan  (1)