СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Фолклорните традиции в преподаването на унгарски език като чужд


Автори:
Жофия Антал

Страници: 214-224

Резюме:


Преподаването на унгарския език като чужд, е ефективен само тогава, когато имаме ясни цели, познаваме добре обстоятелствата, които способстват за успеха на нашата работа и факторите, които поставят трудности пред нея. В хода на работата си наблюдавам, че досега познатите и прилагани мето- дологични подходи, се оказват недостатъчни и нерядко затрудняват учебния процес. Затова педагогическите цели и подходи трябва да бъдат подбирани в зависимост от конкретната ситуация и конкретния ученик; за да бъде усвоен, учебният материал трябва да е съобразен с нуждите, изискванията и целите на ученика или с тези на отделните мозаични групи. При подбора на езиковия материал също трябва да се вземат предвид изискванията на обучаващите се, които са в различна степен мотивирани. Методологичната база, която отговаря на споменатия обширен набор от цели и подходи трябва да бъде доразвита. В това отношение, важно място в методиката на обучението заемат детските стихчета, песнички, фолкорната игра, танците, движението и техният синтез, защото създават езикова единна цялост. Сложността на текста и дви- женията, тяхното взаимно действие, както и положителният емоционален заряд, който се крие именно в сложността, правят езиковото обучение и отношението към унгарския език още по-ефективно.


Ключови думи:


Изтегляне


1459 изтегляния от 24.4.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (1243) / Bulgaria  (2) / China  (3) / Colombia  (1) / Cote D'Ivoire  (1) / France  (3) / Germany  (78) / Italy  (1) / Netherlands  (2) / Portugal  (1) / Russian Federation  (11) / Slovakia  (1) / Sweden  (1) / Turkey  (3) / Ukraine  (7) / United Kingdom  (21) / United States  (80)