Възпитаване на изследователско поведение у децата от предучилищна възраст при ориентиране в света
Автори:
Петя
Конакчиева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
72-
82
Резюме:
В настоящата разработка въз основа на проведено теоретично проучване на научни източници се представя и характеризира структурата и своеобразието на изследователското поведение на децата от предучилищна възраст. Диференцират се субекти на изследователското поведение, анализират се потребности и мотиви, които провокират детските изследователски прояви при взаимодействие със средата, уточняват се цели и обекти на изследователското поведение, конкретизират се варианти на използвани средства в процеса на изследване и се очертават параметрите на резултатите от него. Определят се развиващите функции на изследователското поведение, които са по посока овладяване на познавателни стратегии за ориентиране в средата чрез действено преобразуване, основано на експериментирането като собствена изследователска дейност, насочена към самостоятелно откриване на връзки и зависимости в заобикалящата природна и социална среда. Систематизират се педагогически условия за възпитаване на изследователско поведение в процеса на ориентиране в света.
Ключови думи:
Изтегляне
2752 изтегляния от 24.4.2017 г.
Изтегляния по държави
France
(3)
/
Portugal
(1)
/
Netherlands
(6)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
Greece
(1)
/
United Kingdom
(24)
/
Europe
(3)
/
United States
(192)
/
Germany
(57)
/
NA (1936)
/
Russian Federation
(13)
/
China
(3)
/
Sweden
(1)
/
Bulgaria
(502)
/
Turkey
(3)
/
Ukraine
(6)