СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Обогатяване на систематичния подход за преподаване на живописна композиция чрез развиване на асоциативно-образното мислене на студентите


Автори:
Маринета Млячкова

Страници: 120-130

Резюме:


За организацията на обучението по живопис във ВУса нужни системност при изграждането в професионален план и постепенно обогатяване на художествено-образното мислене на студентите-живописци. Така ще се избегне литературността и илюстративността при създаването на картинни композиции. Затова си поставихме задачата да организираме експеримент, който да доведе до интегриране на теоретико-практическите художествени познания с креативност и нестандартност на мисленето, чрез няколко насочващи асоциативната образност упражнения. С обогатяването на систематичния подход за преподаване на живописна композиция с практически упражнения – „игри на асоциации”, според нас се достига постепенно до развитие и обогатяване на асоциативно-образното мислене на студентите.


Ключови думи:

систематичен подход, методически експеримент, асоциативно-образно мислене, живописна композиция

Изтегляне


708 изтегляния от 30.11.2016 г.
Изтегляния по държави
NA (418) / Bulgaria  (45) / China  (3) / Cote D'Ivoire  (1) / Cyprus  (2) / France  (1) / Germany  (62) / Macedonia  (1) / Norway  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (8) / Turkey  (6) / Ukraine  (7) / United Kingdom  (20) / United States  (132)