Принципът за природосъобразност като общофилософска основа на педагогическото взаимодействие „дете – среда”
Автори:
Петя
Конакчиева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
33-
42
Резюме:
В разработката се представя и анализира проблемът за търсене на нови концептуални ориентири и философски позиции, които да отразяват по-точно приоритетите в сферата на предучилищното образование. Привеждат се изследователски основания в подкрепа на авторската теза, че природосъобразността е педагогическа ценност. Принципът за природо- съобразност се поставя в съвременен образователен контекст. Очертава се перспективността му и се конкретизират проекциите £ в педагогическото взаимодействие „дете – среда”.
Ключови думи:
природосъобразност, педагогическо взаимодействие „дете – среда”, личностноориентирано образование, философия на хума- низма
Изтегляне
1402 изтегляния от 30.11.2016 г.
Изтегляния по държави
Portugal
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
United Kingdom
(21)
/
United States
(118)
/
Norway
(1)
/
Canada
(1)
/
Germany
(58)
/
NA (1087)
/
Russian Federation
(7)
/
China
(2)
/
Bulgaria
(88)
/
Ireland
(2)
/
Poland
(1)
/
Turkey
(6)
/
Lithuania
(1)
/
Ukraine
(7)