СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Принципът за природосъобразност като общофилософска основа на педагогическото взаимодействие „дете – среда”


Автори:
Петя Конакчиева Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 33-42

Резюме:


В разработката се представя и анализира проблемът за търсене на нови концептуални ориентири и философски позиции, които да отразяват по-точно приоритетите в сферата на предучилищното образование. Привеждат се изследователски основания в подкрепа на авторската теза, че природосъобразността е педагогическа ценност. Принципът за природо- съобразност се поставя в съвременен образователен контекст. Очертава се перспективността му и се конкретизират проекциите £ в педагогическото взаимодействие „дете – среда”.


Ключови думи:

природосъобразност, педагогическо взаимодействие „дете – среда”, личностноориентирано образование, философия на хума- низма

Изтегляне


1208 изтегляния от 30.11.2016 г.
Изтегляния по държави
NA (893) / Bulgaria  (88) / Canada  (1) / China  (2) / Cote D'Ivoire  (1) / Germany  (58) / Ireland  (2) / Lithuania  (1) / Norway  (1) / Poland  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (7) / Turkey  (6) / Ukraine  (7) / United Kingdom  (21) / United States  (118)