СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Възприемане и осмисляне на вълшебни фолклорни приказки от учениците в I – IV клас


Автори:
Даниела Йорданова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 54-62

Резюме:


В статията се проследяват универсалните характеристики на вълшебната приказка. Коментира се и вариативен модел за възприемането и осмислянето на този жанр. Развива се идеята, че в процеса на рецепция и интерпретация на фолклорни вълшебни приказки, малките ученици навлизат в пластовете на културното национално и общочовешко наследство – артефакти, символи, герои, ритуали, традиции, обреди, нрави, ценности.


Ключови думи:

вълшебни фолклорни приказки, възприемане, осмис- ляне, ученици, 1. – 4. клас, модел, култура.

Изтегляне


1371 изтегляния от 30.11.2016 г.
Изтегляния по държави
NA (590) / Bulgaria  (490) / China  (6) / Cote D'Ivoire  (1) / Europe  (2) / France  (2) / Germany  (59) / Greece  (2) / Japan  (1) / Macedonia  (2) / Norway  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (13) / Spain  (1) / Turkey  (6) / Ukraine  (7) / United Kingdom  (19) / United States  (168)