Възприемане и осмисляне на вълшебни фолклорни приказки от учениците в I – IV клас
Автори:
Даниела
Йорданова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
54-
62
Резюме:
В статията се проследяват универсалните характеристики на вълшебната приказка. Коментира се и вариативен модел за възприемането и осмислянето на този жанр. Развива се идеята, че в процеса на рецепция и интерпретация на фолклорни вълшебни приказки, малките ученици навлизат в пластовете на културното национално и общочовешко наследство – артефакти, символи, герои, ритуали, традиции, обреди, нрави, ценности.
Ключови думи:
вълшебни фолклорни приказки, възприемане, осмис- ляне, ученици, 1. – 4. клас, модел, култура.
Изтегляне
1576 изтегляния от 30.11.2016 г.
Изтегляния по държави
France
(2)
/
Portugal
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
Japan
(1)
/
Greece
(2)
/
United Kingdom
(19)
/
Europe
(2)
/
United States
(168)
/
Norway
(1)
/
Germany
(59)
/
NA (795)
/
Macedonia
(2)
/
Russian Federation
(13)
/
China
(6)
/
Bulgaria
(490)
/
Spain
(1)
/
Turkey
(6)
/
Ukraine
(7)