СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Русский как иностранный (РКИ): несогласованность в субстантивных словосочетаниях с предлогами – трудности и подходы к решениям


Автори:
Надежда Георгиева Министерство за Правосъдие – гр. Скопие, Р.С. Македония
Калина Георгиева Университет „Св. Кирил и Методий“ – Скопие, Р.С. Македония

Страници: 95-100
DOI: https://doi.org/10.54664/ZLAK5151

Резюме:


The article discusses complexity of syncretic-character relationships between the constituents of noun phrases with prepositional postmodification in Russian language, considering their contradictory interpretations in Russian grammar guides’ analysis when applied in Russian-as-a-foreign-language teaching. The experience with beginners and pre-intermediate learners of different ages indicates the practical necessity of analyzing such units regarding their multi-aspect syntactic potential, which is often incompletely treated by contemporary linguistic theory instructions.


Ключови думи:

syncretism, syntactic semantics, equality, restrictive analysis, overview approach, foreign learners

Изтегляне


418 изтегляния от 28.6.2021 г.