СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Идеи за усъвършенстване на обучението по математика при решаване на четириъгълник в началното училище


Автори:
Жоржета Ангелова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 257-268
DOI: https://doi.org/10.54664/HPKR1257

Резюме:


The paper discusses some ideas for systematizing basic problems of rectangles and squares in teaching primary school mathematics. To each basic problem, it proposes a sample problem accompanied by a methodological analysis and solution. The mathematical software GeoGebra has been used for all the drawings. The aim is to illustrate and recognize both the known and unknown elements, to find the relations between them, and to do the solution after understanding it. Particular attention is paid to the correct, well-grounded, and complete solution of each problem.


Ключови думи:

GeoGebra; rectangle; square; mathematics education; primary school; mathematical problem; system of problems; problem solution.

Изтегляне


345 изтегляния от 20.12.2022 г.