Затруднения в писането при деца със специални образователни потребности в начална училищна възраст през призмата на ерготерапевтите в България
Автори:
Маргарита
Аспарухова-Кандиларова
Русенски университет „Ангел Кънчев“, България
Петя
Минчева
Русенски университет „Ангел Кънчев“, България
Лилия
Тодорова
Русенски университет „Ангел Кънчев“, България
Страници:
101-
108
DOI: https://doi.org/10.54664/VBWR9495
Резюме:
The paper presents the results from an online survey with 17 Bulgarian occupational therapists. They shared their experience while working with students with writing difficulties, indicating their strengths and the barriers they face. The research findings describe some common tendencies in the development of pediatric occupational therapy in Bulgaria with a focus on the role of the occupational therapist in multidisciplinary teams supporting students with special educational needs. Based on the research, initial guidelines are provided for establishing the occupational therapy profession in the field of inclusive education.
Ключови думи:
handwriting difficulties; occupational therapy; special educational needs; inclusive education.
Изтегляне
145 изтегляния от 26.6.2024 г.