БАЛКАНИТЕ - ЕЗИК, ИСТОРИЯ, КУЛТУРА
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Сравнителен анализ на географското образование в България, Хърватия, Македония и Сърбия


Автори:
Тамара Драганова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 476-488
DOI: https://doi.org/10.54664/BPAS6472

Резюме:


The present article introduces the contemporary school geographic education in the context of studying on Geography in compulsory school education – primary and high. The comparative situational analysis and content-analysis are prepared on grounds of the curriculums and syllabuses for the respective countries – Bulgaria, Croatia, Macedonia and Serbia. The article presents comparative patterns under certain criteria – name of school subject, duration, education structure, content, etc.


Ключови думи:

school geographic education, situational analysis, syllabuses, curriculums

Изтегляне


2035 изтегляния от 27.10.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (1130) / Azerbaijan  (4) / Bulgaria  (461) / Canada  (1) / China  (9) / Cote D'Ivoire  (4) / Croatia  (1) / Europe  (14) / France  (4) / Germany  (63) / Greece  (3) / Hungary  (1) / Macedonia  (3) / Malaysia  (1) / Norway  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (12) / Senegal  (3) / Serbia  (4) / South Africa  (1) / Sweden  (9) / Turkey  (34) / Ukraine  (10) / United Kingdom  (36) / United States  (225)