Медии и комуникации на 21. век
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Образът на медиите и журналистиката на страниците на сп. „Български журналист – журналистика и общество“ (1959–1996): резултати от количествен контент анализ


Автори:
Ивайло Саправлийски Софийски университет „Св. Климент Охридски“, София, България

Страници: 49-54
DOI: https://doi.org/10.54664/ETBI8848

Резюме:


This paper presents and analyzes the results of a quantitative content analysis of the periodical called Bulgarian Journalist ‒ Journalism and Society. The main research topic is the role of journalism and media in Bulgaria. Based on publications on the topic, it aims to “bring to light”, as far as possible, journalistic, political and public reflections on the role and place of media and journalism in Bulgarian society during the communist regime and the first years of democratic transformation. The main focus is on five research questions, on the basis of which the periodical is monitored and analyzed. The conclusions drawn at the end have an important research significance.


Ключови думи:

Bulgarian journalism, media, roles, society, content analysis

Изтегляне


474 изтегляния от 13.12.2021 г.