СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Надеждност на дидактическите текстове


Автори:
Виолета Маринова
Димитър Цветков
Любомир Христов

Страници: 242-248

Резюме:


Дидактическите тестове можгат да бъдат оценявани за надеждност и валидност. Надеждността отчита вътрешни закономерности на измерваните характеристики, което определя и нейната значимост. От друга страна надеждността има отношение към корелацията между наблюдаваните величини и техните истински стойности. Тестовете с ниска надеждност са пректически безполезни. В класическата теория на тестовете оценки се правят предимно с помощта на коефициента алфа на Кронбах и коефициента на Гутман. В съвременната теория на тестовете се разглеждат някои вероятностни модели с цел постигане на по-висока надеждност. Като най-често използвани са 3-па- раметричния модел на Бирнбаум и в частност 1-параметричния модел на Раш. В настоящата статия дискутираме някои практически правила, които могат да бъдат в помощ на тестващия за оценка надеждността на провеждани от него тестове. Те могат да бъдат използвани също така и при стандартизиране на тестове, приложими както към различни популации така и при наличие на различи други условия свързани с провеждане на тестовете.


Ключови думи:


Изтегляне


948 изтегляния от 3.7.2017 г.
Изтегляния по държави
France  (2) / Portugal  (1) / Cote D'Ivoire  (1) / United Kingdom  (43) / Europe  (1) / United States  (104) / Germany  (59) / Singapore  (2) / NA (698) / Russian Federation  (8) / China  (3) / Bulgaria  (15) / Turkey  (3) / Algeria  (2) / Ukraine  (6)