Конструктивизмът – стратегия за развитие на образованието през XXI век
Автори:
Антония
Кръстева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
20-
38
Резюме:
Новите педагогически измерения предопределят разглеждането на “конструктивизъм” и то като тенденция за развитието на образованието на XXI век. Основен акцент се поставя върху научно-приложните аспекти на това направление, въз основа на които се конструира дизайна на обучението. Очертани са различни концепциии и конструктивистки теории и подходи към ученето (екзогенен, ендогенен, диалектически). Направен е анализ на идеята за активното учене, която се явява приоритетна в съвременната педагогическа реалност. Извежда се новата роля на учителя, изрaзена в организиране и контролиране стратегиите и техниките на учене.
Ключови думи:
Изтегляне
6639 изтегляния от 3.7.2017 г.
Изтегляния по държави
France
(8)
/
Portugal
(1)
/
Netherlands
(1)
/
Asia/Pacific Region
(1)
/
Greece
(3)
/
United Kingdom
(25)
/
Europe
(35)
/
United States
(299)
/
Norway
(1)
/
Hungary
(1)
/
Germany
(62)
/
Malaysia
(1)
/
Isle of Man
(1)
/
NA (4248)
/
Macedonia
(5)
/
Russian Federation
(14)
/
China
(4)
/
Cyprus
(1)
/
Sweden
(1)
/
Austria
(1)
/
Bulgaria
(1903)
/
Denmark
(3)
/
Spain
(6)
/
Uzbekistan
(2)
/
Turkey
(4)
/
Belgium
(1)
/
Ukraine
(7)