СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Конструктивизмът – стратегия за развитие на образованието през XXI век


Автори:
Антония Кръстева Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 20-38

Резюме:


Новите педагогически измерения предопределят разглеждането на “конструктивизъм” и то като тенденция за развитието на образованието на XXI век. Основен акцент се поставя върху научно-приложните аспекти на това направление, въз основа на които се конструира дизайна на обучението. Очертани са различни концепциии и конструктивистки теории и подходи към ученето (екзогенен, ендогенен, диалектически). Направен е анализ на идеята за активното учене, която се явява приоритетна в съвременната педагогическа реалност. Извежда се новата роля на учителя, изрaзена в организиране и контролиране стратегиите и техниките на учене.


Ключови думи:


Изтегляне


6296 изтегляния от 3.7.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (3905) / Asia/Pacific Region  (1) / Austria  (1) / Belgium  (1) / Bulgaria  (1903) / China  (4) / Cyprus  (1) / Denmark  (3) / Europe  (35) / France  (8) / Germany  (62) / Greece  (3) / Hungary  (1) / Isle of Man  (1) / Macedonia  (5) / Malaysia  (1) / Netherlands  (1) / Norway  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (14) / Spain  (6) / Sweden  (1) / Turkey  (4) / Ukraine  (7) / United Kingdom  (25) / United States  (299) / Uzbekistan  (2)