СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Готовността за ограмотяване по английски език като чужд


Автори:
Пенка Кънева Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 133-149

Резюме:


Настоящото изложение представя теоретичните основи, организацията и методиката на изследване на готовността за ограмотяване по английски език като чужд на второкласниците в българските държавни училища. Основната цел на диагностичната процедура е да се установи кои от елементите, структуриращи умението за четене с разбиране, затрудняват наймного малките ученици. Хипотезата е, че ако бъдат откроени елементите на грамотността, които затрудняват наймного второкласниците в началото на ограмотителния процес, ще бъдат аргументирани образователни приоритети и обмислени ефективни технологични варианти за формиране на начални умения за четене с разбиране на английски език като чужд. Диагностичният модел е конструиран от критерии, показатели, индикатори и тест. Изследвани са 100 второкласници от ОУ “Бачо Киро”, гр. Велико Търново. За да бъде оценена готовността за ограмотяване, са приети три нива на успеваемост. Резултатите са представени в таблици и диаграми по задачи, по критерии и показатели и обобщено – като цялостно измерение на готовността. След анализ на получените данни са откроени тези елементи от структурата на умението за четене с разбиране, които затрудняват наймного малките ученици. Направени са изводи и заключения, въз основа на които да бъдат конструирани типове упражнения за преодоляване на диагностицираните затруднения.


Ключови думи:


Изтегляне


2558 изтегляния от 9.6.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (1598) / Austria  (1) / Bulgaria  (595) / China  (4) / Cote D'Ivoire  (1) / Europe  (21) / France  (4) / Germany  (59) / Greece  (11) / India  (1) / Ireland  (2) / Italy  (2) / Netherlands  (1) / Norway  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (8) / Singapore  (1) / Spain  (4) / Turkey  (3) / Ukraine  (6) / United Kingdom  (31) / United States  (203)