Готовността за ограмотяване по английски език като чужд
Автори:
Пенка
Кънева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
133-
149
Резюме:
Настоящото изложение представя теоретичните основи, организацията и методиката на изследване на готовността за ограмотяване по английски език като чужд на второкласниците в българските държавни училища. Основната цел на диагностичната процедура е да се установи кои от елементите, структуриращи умението за четене с разбиране, затрудняват наймного малките ученици. Хипотезата е, че ако бъдат откроени елементите на грамотността, които затрудняват наймного второкласниците в началото на ограмотителния процес, ще бъдат аргументирани образователни приоритети и обмислени ефективни технологични варианти за формиране на начални умения за четене с разбиране на английски език като чужд. Диагностичният модел е конструиран от критерии, показатели, индикатори и тест. Изследвани са 100 второкласници от ОУ “Бачо Киро”, гр. Велико Търново. За да бъде оценена готовността за ограмотяване, са приети три нива на успеваемост. Резултатите са представени в таблици и диаграми по задачи, по критерии и показатели и обобщено – като цялостно измерение на готовността. След анализ на получените данни са откроени тези елементи от структурата на умението за четене с разбиране, които затрудняват наймного малките ученици. Направени са изводи и заключения, въз основа на които да бъдат конструирани типове упражнения за преодоляване на диагностицираните затруднения.
Ключови думи:
Изтегляне
2939 изтегляния от 9.6.2017 г.
Изтегляния по държави
France
(4)
/
Portugal
(1)
/
Netherlands
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
Greece
(11)
/
United Kingdom
(31)
/
Europe
(21)
/
United States
(203)
/
Norway
(1)
/
Germany
(59)
/
Singapore
(1)
/
NA (1979)
/
Russian Federation
(8)
/
China
(4)
/
India
(1)
/
Austria
(1)
/
Bulgaria
(595)
/
Ireland
(2)
/
Spain
(4)
/
Turkey
(3)
/
Italy
(2)
/
Ukraine
(6)