Предпоставка за семиологичен анализ на рисунката като знак и някои синтагматични отношения спрямо писането
Автори:
Стефан
Гостилов
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
179-
193
Резюме:
На детската градина се пада изключителната отговорност да социализира децата запознавайки ги с голяма част от синтагматичните отношения и функции, опериране с различни знакови системи и най-вече тяхното по-нататъшно прило- жение. Своеобразието във функциите на рисунката като особен вид знак определя ролята и за общото знаково съзнание (в случая за ролята и в подготовката за писане на децата). Необходимо е да намерим основания за това в знаковата същност на двете дейности като се уточнява, дали рисунката като знаково изме- рение е съпоставима с писането, където знаковото измерение е далеч по-малко видимо. Задълбочаването на тези разсъждения ни позволява да определим характерните свойства на рисунката като техника на изобразяване (визуализация), понякога сравнима с писането. Анализирайки въпроса за изобразяване и значение на семиологично ниво, намираме допирни точки и липсващи звена между рисунката, речта и писмото, което ще доведе до по-ефективна практическа работа.
Ключови думи:
Изтегляне
1458 изтегляния от 12.6.2017 г.
Изтегляния по държави
France
(2)
/
Portugal
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
Romania
(1)
/
United Kingdom
(21)
/
Europe
(9)
/
United States
(170)
/
Germany
(53)
/
Singapore
(1)
/
NA (985)
/
Iraq
(1)
/
Russian Federation
(8)
/
China
(7)
/
Bulgaria
(185)
/
Turkey
(3)
/
Ukraine
(10)