СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Механизмът на наследяване в учебния курс по обектно ориентирано програмиране


Автори:
Ивайло Дончев

Страници: 91-107

Резюме:


Наличието на механизъм за наследяване е критерият, по който даден език или техника се определят като обектно ориентирани. Ето защо неговото изучаване и придобиването на умения за правилното му прилагане са съществени за обучението по обектно ориентирано програмиране. В тази статия се разглежда наследяването от две гледни точки: като ин- струмент за изграждане на отношения от вида „генеранизация / спецификация” и като средство за повторна използваемост на кода. Въвеждат се необходимите за учебния курс основни понятия; разглеждат се възможни класификации на видовете наследяване. От направения критичен анализ на учебната литература са откроени възможните опасности от прилагането на механизма на наследяване и са дадени конкретни препоръки за подобряване на учебния процес. Акцен- тирано е на особеностите и проблемите при използване на множественото наследяване.


Ключови думи:


Изтегляне


1630 изтегляния от 8.6.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (1163) / Argentina  (3) / Bulgaria  (192) / China  (33) / Cote D'Ivoire  (1) / Croatia  (1) / Czech Republic  (1) / Europe  (7) / France  (3) / Germany  (53) / Italy  (2) / Poland  (4) / Portugal  (1) / Russian Federation  (9) / Serbia  (1) / Singapore  (1) / South Africa  (1) / Turkey  (3) / Ukraine  (7) / United Kingdom  (25) / United States  (118) / Uzbekistan  (1)