СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Индивидуалните различия и методите за учебна дейност в гимназиалния етап на обучение


Автори:
Неделчо Неделчев

Страници: 95-112

Резюме:


Статията представя актуално изследване, свързано с разкриване възможностите за използването на адекватен методически инструментариум за работа в клас, в зависимост от типологичните личностни особености на учениците, съгласно модела на Х. Айзенк, като вследствие на това е възможно да се повиши мотивацията за учене на учениците от гимназиалната училищна степен. С помощта на регресионен, корелационен и факторен анализ върху данните от реализираните проучвания се демострират влиянията на интровертността и психотизма върху предпочитан метод за работа в клас и възможностите на типо-логизирането, която дава ефективна и икономична оценка, позволяваща на всеки преподавател да регулира и индивидуализира педагогическото си въздействие съобразно всеки конкретен ученик.


Ключови думи:


Изтегляне


1017 изтегляния от 30.5.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (707) / Belgium  (1) / Bulgaria  (97) / China  (5) / Cote D'Ivoire  (1) / France  (2) / Germany  (51) / Portugal  (1) / Russian Federation  (6) / Singapore  (1) / Turkey  (3) / Ukraine  (6) / United Kingdom  (20) / United States  (116)