Индивидуалните различия и методите за учебна дейност в гимназиалния етап на обучение
Автори:
Неделчо
Неделчев
Страници:
95-
112
Резюме:
Статията представя актуално изследване, свързано с разкриване възможностите за използването на адекватен методически инструментариум за работа в клас, в зависимост от типологичните личностни особености на учениците, съгласно модела на Х. Айзенк, като вследствие на това е възможно да се повиши мотивацията за учене на учениците от гимназиалната училищна степен. С помощта на регресионен, корелационен и факторен анализ върху данните от реализираните проучвания се демострират влиянията на интровертността и психотизма върху предпочитан метод за работа в клас и възможностите на типо-логизирането, която дава ефективна и икономична оценка, позволяваща на всеки преподавател да регулира и индивидуализира педагогическото си въздействие съобразно всеки конкретен ученик.
Ключови думи:
Изтегляне
1197 изтегляния от 30.5.2017 г.
Изтегляния по държави
France
(2)
/
Portugal
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
United Kingdom
(20)
/
United States
(116)
/
Germany
(51)
/
Singapore
(1)
/
NA (887)
/
Russian Federation
(6)
/
China
(5)
/
Bulgaria
(97)
/
Turkey
(3)
/
Belgium
(1)
/
Ukraine
(6)