Ролята на проблемността в обучението за развиване на интелектуалните творчески способности у учениците от IV клас
Автори:
Диляна
Гаджева
Страници:
50-
62
Резюме:
В статията се изяснява съдържанието на понятието проблемност като глобална стратегия за конструиране на процеса на обучение, дефинира се проблемното обучение като целенасочени действия за създаване на различни видове проблемни ситуации с основен елемент учебния проблем и неговите разновидности проблемния въпрос и проблемната задача. Посочват се някои специфични форми и методи за организирането им в т. нар. „проблемен урок” в четвърти клас с цел развиване на интелектуалните творчески способности на учениците – евристична беседа, дискусия, тълкуване на казус, стратегия на алтернативните идеи, брейнсторминг, разновидност на мозъчната атака „635”, метод на експонирането, синектика, метод на проектите, методът „Аквариум”, ролеви игри, презентации и репрезентации.
Ключови думи:
Изтегляне
2776 изтегляния от 21.4.2017 г.
Изтегляния по държави
France
(2)
/
Portugal
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
Greece
(1)
/
United Kingdom
(21)
/
Europe
(4)
/
United States
(191)
/
Canada
(1)
/
Germany
(60)
/
NA (2092)
/
Macedonia
(1)
/
Russian Federation
(13)
/
China
(3)
/
Sweden
(3)
/
Bulgaria
(370)
/
Ireland
(1)
/
Turkey
(3)
/
Ukraine
(8)