СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Ролята на проблемността в обучението за развиване на интелектуалните творчески способности у учениците от IV клас


Автори:
Диляна Гаджева

Страници: 50-62

Резюме:


В статията се изяснява съдържанието на понятието проблемност като глобална стратегия за конструиране на процеса на обучение, дефинира се проблемното обучение като целенасочени действия за създаване на различни видове проблемни ситуации с основен елемент учебния проблем и неговите разновидности проблемния въпрос и проблемната задача. Посочват се някои специфични форми и методи за организирането им в т. нар. „проблемен урок” в четвърти клас с цел развиване на интелектуалните творчески способности на учениците – евристична беседа, дискусия, тълкуване на казус, стратегия на алтернативните идеи, брейнсторминг, разновидност на мозъчната атака „635”, метод на експонирането, синектика, метод на проектите, методът „Аквариум”, ролеви игри, презентации и репрезентации.


Ключови думи:


Изтегляне


2470 изтегляния от 21.4.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (1786) / Bulgaria  (370) / Canada  (1) / China  (3) / Cote D'Ivoire  (1) / Europe  (4) / France  (2) / Germany  (60) / Greece  (1) / Ireland  (1) / Macedonia  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (13) / Sweden  (3) / Turkey  (3) / Ukraine  (8) / United Kingdom  (21) / United States  (191)