Дидактически технологии при изучаване на понятието “естествено число” в подготвителната група
Автори:
Виолета
Маринова
Страници:
73-
82
Резюме:
Способите за нагледно и графично моделиране имат своето постоянно място в обучението по математика и допринасят за по-бързото формиране на абстрактно-логическото мислене. В разработката предлагаме дидактическа система за формиране на умения за моделиране при изучаване на понятието “естествено число”. Изследването показва, че в процеса на предметно-сетивната дейност децата откриват връзки и отношения, които са фиксирани в модели. Благодарение на тях се изграждат нагледно-схематични образи на тези отношения и се разкрива математическата същност на обективния свят. Децата не се боят от абстракции и с охота приемат заместването на реалните обекти със символи. Използването на добре разработени системи от модели на дейности и системи от задачи дава възможност за възприемане, осмисляне, разбиране и запаметяване знанията за естествените числа, операциите и релациите с тях.
Ключови думи:
Изтегляне
7825 изтегляния от 21.4.2017 г.
Изтегляния по държави
France
(3)
/
Portugal
(1)
/
Netherlands
(3)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
Romania
(1)
/
Greece
(3)
/
United Kingdom
(23)
/
Europe
(60)
/
United States
(420)
/
Norway
(4)
/
Canada
(1)
/
Germany
(65)
/
NA (4749)
/
Russian Federation
(18)
/
China
(5)
/
Cyprus
(3)
/
Sweden
(2)
/
Bulgaria
(2448)
/
Spain
(4)
/
Turkey
(3)
/
Ukraine
(8)