СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Дидактически технологии при изучаване на понятието “естествено число” в подготвителната група


Автори:
Виолета Маринова

Страници: 73-82

Резюме:


Способите за нагледно и графично моделиране имат своето постоянно място в обучението по математика и допринасят за по-бързото формиране на абстрактно-логическото мислене. В разработката предлагаме дидактическа система за формиране на умения за моделиране при изучаване на понятието “естествено число”. Изследването показва, че в процеса на предметно-сетивната дейност децата откриват връзки и отношения, които са фиксирани в модели. Благодарение на тях се изграждат нагледно-схематични образи на тези отношения и се разкрива математическата същност на обективния свят. Децата не се боят от абстракции и с охота приемат заместването на реалните обекти със символи. Използването на добре разработени системи от модели на дейности и системи от задачи дава възможност за възприемане, осмисляне, разбиране и запаметяване знанията за естествените числа, операциите и релациите с тях.


Ключови думи:


Изтегляне


7334 изтегляния от 21.4.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (4258) / Bulgaria  (2448) / Canada  (1) / China  (5) / Cote D'Ivoire  (1) / Cyprus  (3) / Europe  (60) / France  (3) / Germany  (65) / Greece  (3) / Netherlands  (3) / Norway  (4) / Portugal  (1) / Romania  (1) / Russian Federation  (18) / Spain  (4) / Sweden  (2) / Turkey  (3) / Ukraine  (8) / United Kingdom  (23) / United States  (420)