СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Оценяване на учителите – Teacher Performance Appraisal Instrument – Revised (TPAI – R)


Автори:
Жулиета Савова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 58-70

Резюме:


Студията „Оценяване на учителите – Teacher Performance Appraisal Instrument – Revised (TPAI R)” е насочена към обосноваване значимостта на оценяването на голяма професионална категория – новоназначените учители. Представен е конкретен оценителски пакет, свързан с оценителски инструмент – TPAI – R, създаден и използван в щата Северна Каролина. Съдържанието на пакета е допълнено и обогатено с авторски интерпретации, а очертаните подходи за оценяване на начинаещите учители показва колко важно е да се познават и адресират специфики като: цели на оценяването, потребности на новоназначените учители, ключови предизвикателства пред новоназначените учители, фази в професионалното развитие на учителите, типични грешки при оценяването и възможности за преодоляването им.


Ключови думи:

оценяване, oценяване на учители,образование

Изтегляне


2540 изтегляния от 2.11.2016 г.
Изтегляния по държави
NA (1158) / Bulgaria  (931) / China  (6) / Cote D'Ivoire  (1) / Cyprus  (2) / Europe  (37) / France  (1) / Germany  (64) / Greece  (8) / Iraq  (2) / Ireland  (1) / Macedonia  (1) / Moldova, Republic of  (1) / Netherlands  (1) / Norway  (1) / Poland  (1) / Portugal  (1) / Romania  (2) / Russian Federation  (13) / Sweden  (1) / Turkey  (6) / Ukraine  (8) / United Kingdom  (23) / United States  (270)