СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Стратегически документи на Европейския съюз за измерване на резултатите в образованието – европейска референтна рамка за ключови компетенции и европейска квалификационна рамка


Автори:
Маринела Михова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 205-228

Резюме:


This is theoretical research. Its aim is to analyze the two strategic for education documents and to compare the progress of member states according to decisions in them. The author describes the relationship with Memorandum on Long Life Learning, makes an attempt to clarify the keywords – knowledge, skill, competence, analyzes the conceptual base, content and principles of the two documents, compares the member-states’ progress about implementation of the two frameworks in national education policies.


Ключови думи:

competence, competence, learning outcomes, the European Qualifications Framework, European Reference Framework

Изтегляне


1341 изтегляния от 7.12.2016 г.
Изтегляния по държави
NA (655) / Belgium  (2) / Bulgaria  (342) / Canada  (1) / China  (3) / Cote D'Ivoire  (1) / Europe  (2) / France  (9) / Germany  (71) / Ireland  (3) / Japan  (1) / Moldova, Republic of  (1) / Poland  (6) / Portugal  (1) / Russian Federation  (13) / Sweden  (1) / Turkey  (3) / Ukraine  (7) / United Kingdom  (21) / United States  (198)