СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Компетентност предприемачество: референтна рамка, образователни отражения в подготовката на студенти педагози


Автори:
Катя Симеонова Великотърновски университет "Св. св. Кирил и Методий", България

Страници: 24-36

Резюме:


The aim of the article is to present the author’s reading of the theoretical framework of one of the key European competences – entrepreneurshiр competence (EtreComp). It highlights educational benefits of the three competence areas. Descriptions of their components are presented. Levels of the progression model of entrepreneurship competence are differentiated. On this basis, in the second part of the article are shared educational reflections, practical applications and a comprehensive experience in the preparation of students – future teachers.


Ключови думи:

entrepreneurship competence, areas of competence, progression model, teacher training

Изтегляне


1361 изтегляния от 27.6.2018 г.
Изтегляния по държави
NA (757) / Bulgaria  (315) / China  (7) / Cote D'Ivoire  (1) / Cyprus  (1) / Europe  (9) / France  (7) / Germany  (41) / India  (3) / Ireland  (4) / Lithuania  (1) / Norway  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (10) / Senegal  (3) / Serbia  (1) / Spain  (2) / Sweden  (2) / Thailand  (1) / Turkey  (5) / Ukraine  (5) / United Kingdom  (33) / United States  (151)