СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Оценка на полезните умения на зрително затруднени деца и ученици – емпирично изследване


Автори:
Петя Марчева-Йошовска Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 223-238
DOI: https://doi.org/10.54664/LMMT2863

Резюме:


One of the main goals in the education of visually impaired children and pupils in Bulgaria is their preparation for independent life, which is accomplished through a curriculum of special subjects. The leading place among them takes the useful skills program. The report provides a brief overview of the scientific literature on the issue in question, and revealing opportunities to support the overall development of visually impaired learners. In this connection, the results of assessing the social skills of visually impaired children are presented using the checklist of Sasks and Siberman


Ключови думи:

inclusive education, visually impaired, useful skills, checklist, Sasks and Siberman

Изтегляне


896 изтегляния от 20.12.2019 г.
Изтегляния по държави
NA (763) / Bulgaria  (45) / China  (3) / France  (3) / Germany  (4) / India  (2) / Portugal  (1) / Russian Federation  (6) / Sweden  (3) / Ukraine  (4) / United Kingdom  (2) / United States  (60)