СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Общи характеристики на дидактическия експеримент за развитие на определена образователна компетентност – статистически подход


Автори:
Венка Кутева-Цветкова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Николай Колев Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 15-25
DOI: https://doi.org/10.54664/XATP8878

Резюме:


This article discusses consistent systemic aspects of the conduct of research aimed at a given teaching methodology through a didactic experiment, dedicated to certain educational competence development. Key details on the use of traditional didactic tests as a measurement tool are considered. The content is tied to a statistical approach.


Ключови думи:

educational experiment; educational competence; educational measurement; reliability and validity; Item Response Theory

Изтегляне


1811 изтегляния от 29.6.2022 г.