БИБЛИОТЕКА "ДИОГЕН"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Ефект на загатване и ефект на отношение в ученическите интерпретации на басни – от рефлексивност към аз-ефективност


Автори:
Гергана Дянкова Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград, България

Страници: 159-167

Резюме:


In the context of the modern education a leading role is allotted to the pedagogical ability to respect and stimulate every pupil’s free choice as a unique code to interpretation of knowledge. Working on fables at elementary school provides similar environment for pedagogical interaction. The specific effects of its performance – those of allusion and attitude are not only an exponent of interpretative skills for artistic recreation of a fable. They are also an original feedback of the pupil, which favours an opening of his reflexive skills and premises a development of his selfeffectiveness.


Ключови думи:

interpretations, effect of allusion, effect of attitude, reflexive skills, self-effectiveness.

Изтегляне


775 изтегляния от 17.5.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (571) / Bulgaria  (14) / China  (5) / Cote D'Ivoire  (1) / France  (2) / Germany  (44) / Portugal  (1) / Russian Federation  (13) / Turkey  (3) / Ukraine  (4) / United Kingdom  (41) / United States  (76)