БИБЛИОТЕКА "ДИОГЕН"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Психографиката като метод за създаване на потребителски профил посредством поведенчески и психологически характеристики


Автори:
Велислава Чавдарова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Полина Дочева-Стойчева

Страници: 102-113

Резюме:


The article presents the main aspects on psychographic researches as way to create detailed customer profile by the behavioral and the psychological characteristics. The text reveals the nature and the advantages that this method has to other methods. The leading focus is on the lifestyle of different people. The special emphasis is on the method VALS /Values, Attitude and Lifestyle System/ method, dividing people on different categories according to their core values.


Ключови думи:

psychographic, communication, segmentation, lifestyle, cognitive dissonance, motivation, habit, need, perception.

Изтегляне


798 изтегляния от 24.1.2017 г.
Изтегляния по държави
NA (576) / Brazil  (1) / Bulgaria  (13) / Canada  (1) / China  (2) / Cote D'Ivoire  (1) / France  (2) / Germany  (52) / Portugal  (1) / Russian Federation  (17) / Sweden  (1) / Turkey  (3) / Ukraine  (4) / United Kingdom  (40) / United States  (84)