Медии и комуникации на 21. век
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Левият популизъм като шанс за демокрацията: „Подемос“ и авангардната политическа комуникация


Автори:
Иво Инджов Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 19-26

Резюме:


Какво представлява левият популизъм – обратната страна на медала на десния популизъм, т.е. заплаха за демокрацията, или прогресивна алтернатива на господстващия неолиберален модел? В статията отговорът на този изследователски въпрос се търси в пресечната точка на политологията, науката за медиите и политическата комуникация. За целта съм използвал два метода: 1. Съпоставка на два политологични подхода за левия популизъм, която позволява да се открои, че поне в европейското си измерение (по примера на СИРИЗА и най-вече на „Подемос“), той е по-скоро положително явление и предпоставка за радикална демокрация, въпреки че има някои допирни точки с десния популизъм. 2. Анализ във втората част на текста на ролята на модерната политическа комуникация и значението на политическия маркетинг за конструиране на радикален политически дискурс, който изгражда образа на „Подемос“ като партия на промяната и надеждата в Испания. Втората задача е изпълнена основно чрез разбор на някои публикации в онлайн медиите, защото поради крехката си възраст партията все още не се е превърнала в обект на сериозни научни изследвания.


Ключови думи:

ляв популизъм, десен популизъм, „Подемос“, Пабло Иглесиас, политическа комуникация

Изтегляне


831 изтегляния от 30.4.2018 г.
Изтегляния по държави
NA (583) / Australia  (2) / Bulgaria  (40) / China  (5) / Cote D'Ivoire  (1) / Ecuador  (1) / Europe  (4) / France  (10) / Germany  (48) / Greece  (1) / India  (2) / Netherlands  (2) / Norway  (1) / Poland  (1) / Portugal  (1) / Russian Federation  (6) / Turkey  (3) / Ukraine  (6) / United Kingdom  (4) / United States  (110)