Езикът на предизборните реклами
Автори:
Валентина
Бонджолова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
37-
42
Резюме:
В доклада се разглеждат езиковите особености на печатната реклама, използвана в канди- датпрезидентската предизборна кампания през 2016 година, и на политическите лозунги (слогани) в нея. Предизборната реклама е важна проява на политическата реклама, която има за задача да представи кандидатите и да мотивира избирателите. Във връзка с нейните особености се обръща внимание на подбора на езикови средства, най-вече на лексиката, както и на регистрираните игрови похвати. В отделни реклами се анализира използването на прецедентни текстове, на езикова игра и на стилово тониране, които успоредно с останалите емоционално-експресивни средства повишават ефективността на текста.
Ключови думи:
реклама, политическа реклама, лексика, слоган, избори
Изтегляне
983 изтегляния от 30.4.2018 г.
Изтегляния по държави
France
(5)
/
Portugal
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
United Kingdom
(4)
/
Europe
(4)
/
United States
(95)
/
Germany
(46)
/
NA (774)
/
Russian Federation
(5)
/
China
(3)
/
Sweden
(1)
/
Bulgaria
(31)
/
Poland
(1)
/
Czech Republic
(1)
/
Turkey
(3)
/
Serbia
(1)
/
Ukraine
(7)