Разкритията в политическата кампания за президентски избори 2016
Автори:
Райна
Душкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“, България
Страници:
60-
67
Резюме:
Политическата кампания за изборите за президент и вицепрезидент на Р България през октомври – ноември 2016 г. поражда изследователски интерес и се отличава с актуалност. Анализът на кампанията разглежда посланията на кандидатите през тяхното отразяване в онлайн медии и социални мрежи. Поставя се фокус върху разкрития за тях в медийното пространство, както и конкретната политическа реторика от страна на кандидатите по отношение на техни опоненти в кампанията. Въз основа на контент анализ и с помощта на описателния подход, се анализират статии в медиите и публикации в социалните мрежи за целите на конкретното изследване. Анализът цели да проследи дали конкретните разкрития за кандидати остават като отделни публикации в дадена медия или се превръщат в политически скандали, достатъчно ефективни за дискредитиране на даден кандидат за президент и вицепрезидент. Цели също така да се отговори на въпроса доколко вниманието на средствата за масова информация се насочва към отделните политици, към техните характеристики и качества, извадки от техните биографии или се фокусира общественото внимание към постигнати от тях политически и управленски резултати. Имат ли отделните политически субекти ключова роля и изместват ли от фокуса на медиите партиите, институции и организации.
Ключови думи:
политическа кампания, послания, скандали, медии, социални мрежи
Изтегляне
986 изтегляния от 30.4.2018 г.
Изтегляния по държави
South Africa
(2)
/
France
(12)
/
Portugal
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
United Kingdom
(5)
/
Europe
(4)
/
United States
(109)
/
Germany
(47)
/
NA (748)
/
Russian Federation
(10)
/
China
(4)
/
Sweden
(1)
/
Australia
(2)
/
Bulgaria
(30)
/
Poland
(1)
/
Turkey
(3)
/
Ukraine
(6)