МАТЕМАТИКА, КОМПЮТЪРНИ НАУКИ И ОБРАЗОВАНИЕ
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Преподаване на C++ като първи език за програмиране


Автори:
Ивайло Дончев Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 61-67
DOI: https://doi.org/10.54664/LPYA6043

Резюме:


Nowadays, most C++ introductory courses begin by studying the procedural constructs of C language, following the imperative-first strategy described in CC2001 [7]. While this has been a successful approach in the near past, our experience shows that it does not lead to the development of skills to create a good C++ code. That’s why in recent years we’ve been teaching C++ to beginners in a totally different way – with avoidance of C-style strings and raw arrays; delayed introduction to pointers (just after references); polymorphism with references instead of pointers; smart pointers instead of raw pointers; early use of standard library features, and writing modern C++ from day one.


Ключови думи:

teaching, programming languages, C++, polymorphism, smart pointers

Изтегляне


884 изтегляния от 12.12.2019 г.
Изтегляния по държави
NA (796) / Bulgaria  (29) / China  (2) / France  (4) / Germany  (7) / India  (4) / Malaysia  (1) / Poland  (2) / Portugal  (1) / Russian Federation  (3) / Sweden  (4) / Ukraine  (7) / United Kingdom  (2) / United States  (22)