МАТЕМАТИКА, КОМПЮТЪРНИ НАУКИ И ОБРАЗОВАНИЕ
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Реализация на objects-early подход в училищния курс по информатика


Автори:
Ивайло Дончев Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Габриела Чотова Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България

Страници: 93-99
DOI: https://doi.org/10.54664/EHCU9446

Резюме:


The technology development and the changing requirements of the labor market lead to changes in education. When we talk about computer science and information technology these changes need to be more frequent and extensive. We need not only a change in the curricula content to reach our education aims, but a thorough approach pursuant to the curriculum and the psychological characteristics of the contemporary students as well. In this article we will outline the main approaches used to teach CS at school and present our ideas based on the combination of the best classical approaches practice and experience from the application of innovative didactic methods and tools.


Ключови думи:

teaching, informatics, programming, didactic approaches, programming paradigms

Изтегляне


950 изтегляния от 13.12.2019 г.
Изтегляния по държави
NA (831) / Bulgaria  (14) / China  (1) / France  (5) / Germany  (6) / India  (2) / Netherlands  (49) / Portugal  (1) / Russian Federation  (5) / Sweden  (4) / Ukraine  (6) / United Kingdom  (2) / United States  (24)