Манипулативност и медиен дискурс
Автори:
Гергана
Кушева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
62-
73
Резюме:
В статията се разглежда манипулативният потенциал на медийния дискурс и в частност този на таблоидната преса. Посочена е разликата между манипулация и убеждаване, представени са теории, които обясняват манипулативното въз- действие на медиите върху читателя: теорията на еднаквия ефект на Пърс, методът на „ограничаващата манипулация” на Ханделман, теорията на Ноам Чомски за стратегии за манипу- лиране, използвани от съвременната преса. Медийната „хипер- презентация” на елитните личности, наличието на медийна „частична, непълна реалност” и съществуването на парасоциална връзка между известните личности и читателите също се посочват като причина за осъществяване на манипулативното влияние.
Ключови думи:
манипулативност, хиперпрезентация, парасоциална връзка
Изтегляне
1244 изтегляния от 30.6.2016 г.
Изтегляния по държави
France
(4)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
United Kingdom
(38)
/
Europe
(6)
/
United States
(158)
/
Norway
(1)
/
Germany
(57)
/
NA (786)
/
Russian Federation
(15)
/
China
(4)
/
Sweden
(3)
/
Australia
(1)
/
Bulgaria
(153)
/
Poland
(2)
/
Turkey
(7)
/
Italy
(1)
/
Armenia
(1)
/
Ukraine
(4)