Азия, ранното кино и въображението на екрана
Автори:
Андроника
Мартонова
Институт за изследване на изкуствата в БАН, България
Страници:
114-
131
Резюме:
Теоретичният фокус на изследването върху историческия диалог между България и Азия е насочен към най-ранния, ням период на „забележителности и атракциони“ в киното. На какво стъпва кинематографът в своя любопитен стремеж да обговори екзо- тичната далечност? В съвременната архивистика, посветена на филмовата история и реконтекстуализация на филмопоказа, се повдига въпросът и за връзката между зрителя, екрана и движещите се образи. Тя се преразглежда с оглед на модусите на деиксиса, особено на визуалния деиксис. Екранът активира и метавизуализира вече натрупано познание, което до появата на киното е успяло да реализира въображаеми картини в съзнанието на българина за това, „що е Азия“. Ранното кино отваря врати към непознати светове и стимулира разбирането на културното многообразие.
Ключови думи:
Далечен Изток, България, нямо кино, рецепция, комуникация, архиви
Изтегляне
1045 изтегляния от 30.6.2016 г.
Изтегляния по държави
France
(5)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
United Kingdom
(42)
/
Korea, Republic of
(1)
/
Europe
(2)
/
Israel
(1)
/
United States
(162)
/
Germany
(53)
/
NA (657)
/
Russian Federation
(18)
/
China
(4)
/
India
(1)
/
Sweden
(3)
/
Bulgaria
(79)
/
Poland
(2)
/
Turkey
(3)
/
Morocco
(1)
/
Belgium
(1)
/
Ukraine
(5)