За някои случаи на езикова интерференция при деца билингви (с български и английски) и чуждeнци (с първи език английски), изучаващи български като втори език
Автори:
Илияна
Димитрова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
136-
144
DOI: https://doi.org/10.54664/WOJK6523
Резюме:
Настоящото изследване разглежда някои езикови грешки в българския език в процеса на неговото
усвояване от деца билингви с български и английски и от чужденци с първи език английски, които
изучават български като втори език. Поставеният акцент е върху някои типични интерферентни
грешки, които са общи (еднакви, идентични) както за речта на двуезичните деца, така и за речта на
чужденците, изучаващи български. На базата на анализирания езиков материал се изказва мнението,
че много от процесите, протичащи при усвояването на българския език, са еднакви и за децата
билингви с английски, и за чужденците, изучаващи български, чийто първи език е английският.
Ключови думи:
езикова интерференция; двуезични деца; българският като втори език
Изтегляне
870 изтегляния от 28.12.2020 г.