Иновативните идеи на Любен Георгиев за обучението
по български език
Автори:
Иван
Чолаков
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, Пловдив, България
Страници:
252-
260
DOI: https://doi.org/10.54664/QDQR8689
Резюме:
Статията е фокусирана върху иновативните идеи на Любен Георгиев за обучението по български
език. Новите идеи на автора, представени в неговия труд „Родният език в прогимназиите и гимназиите
ни (опит за методика)“ (1933), не са били обект на научно изследване досега. Дидактическата
концепция на Л. Георгиев е важно свидетелство за преодоляване на хербартианския модел
и за ориентация на езиковото обучение към формиране на комуникативни компетентности. Акцентирайки
върху творческия характер на педагогическата интеракция, Любен Георгиев предлага
цялостна система от идеи, която отговаря и на съвременните насоки в езиковото обучение.
Ключови думи:
Любен Георгиев, „Родният език в прогимназиите и гимназиите ни (опит за ме-
тодика)“, обучение по български език
Изтегляне
802 изтегляния от 22.12.2021 г.