Патология на родното в пиесата „Балкански синдром“ от Станислав Стратиев
Автори:
Илияна
Димитрова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, България
Страници:
89-
96
DOI: https://doi.org/10.54664/MALH6794
Резюме:
Настоящата статия коментира разрушаването на моделите на българското от края на 80-те години на XX век. Пиесата „Балкански синдром“ от Станислав Стратиев художествено отразява динамичните социални и политически промени на нивото на драматургичния език на текста. Трансформациите, обхванали духа и тялото на българския човек и общество, могат да бъдат открити в изместването на характера от социалната роля, в бюрократизирането и битовизирането на конфликта, в снемането на границите между високото и ниското, интимното и публичното, миналото и бъдещето.
Ключови думи:
„Балкански синдром“; Станислав Стратиев; родното; идентичност; модели на комуникация; драматургичен език
Изтегляне
2018 изтегляния от 29.6.2022 г.