СПИСАНИЕ "ПЕДАГОГИЧЕСКИ АЛМАНАХ"
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" - УНИВЕРСИТЕТСКО ИЗДАТЕЛСТВО

Основни насоки в психоана- литично ориентираната работа с деца със специални нужди


Автори:
Милена Моцинова-Бръчкова

Страници: 54-64

Резюме:


Психоаналитично ориентираната работа с деца поставя акцент върху идеята за партньорство и специфичните начини, по които родителите и специалистите се превръщат в партньори на детето. Терапевтичната работата се опира на клиничните прояви – начина по който субектът се изразява, отношенията му с обектите, странните партньори. Симптомът се превръща в централен момент на срещата между детето и терапевта, но той се разглежда не само в медицински смисъл, а като специфична точка на страдание за отделния субект в три основни измерения – Въображаемо, Реално и Символично. Условията за работа, които терапевтът изгражда, са начините, по които детето ще може да си послужи с присъствието и отсъствието, с погледа към него, с думите. Това не е клиника на наблюдението, а клиника под трансфер – клиника на споделения жизнен опит, на недоразумението, защото никой от двамата не знае предварително какво влага в тази връзка, каква черта от Другия детето ще вземе, за да се конструира като субект.


Ключови думи:


Изтегляне


1038 изтегляния от 30.5.2017 г.
Изтегляния по държави
France  (2) / Portugal  (1) / Cote D'Ivoire  (1) / United Kingdom  (20) / Europe  (2) / United States  (114) / Germany  (52) / Singapore  (1) / NA (743) / Russian Federation  (8) / China  (5) / Sweden  (2) / Bulgaria  (76) / Ireland  (2) / Turkey  (3) / Ukraine  (6)