Основни насоки в психоана- литично ориентираната работа с деца със специални нужди
Автори:
Милена
Моцинова-Бръчкова
Страници:
54-
64
Резюме:
Психоаналитично ориентираната работа с деца поставя акцент върху идеята за партньорство и специфичните начини, по които родителите и специалистите се превръщат в партньори на детето. Терапевтичната работата се опира на клиничните прояви – начина по който субектът се изразява, отношенията му с обектите, странните партньори. Симптомът се превръща в централен момент на срещата между детето и терапевта, но той се разглежда не само в медицински смисъл, а като специфична точка на страдание за отделния субект в три основни измерения – Въображаемо, Реално и Символично. Условията за работа, които терапевтът изгражда, са начините, по които детето ще може да си послужи с присъствието и отсъствието, с погледа към него, с думите. Това не е клиника на наблюдението, а клиника под трансфер – клиника на споделения жизнен опит, на недоразумението, защото никой от двамата не знае предварително какво влага в тази връзка, каква черта от Другия детето ще вземе, за да се конструира като субект.
Ключови думи:
Изтегляне
1038 изтегляния от 30.5.2017 г.
Изтегляния по държави
France
(2)
/
Portugal
(1)
/
Cote D'Ivoire
(1)
/
United Kingdom
(20)
/
Europe
(2)
/
United States
(114)
/
Germany
(52)
/
Singapore
(1)
/
NA (743)
/
Russian Federation
(8)
/
China
(5)
/
Sweden
(2)
/
Bulgaria
(76)
/
Ireland
(2)
/
Turkey
(3)
/
Ukraine
(6)